اخبار و مقالات

سوسک فاضلاب و نحوه سمپاشی

سوسک فاضلابی - شرکت سمپاشی تهران

سوسک های فاضلاب و نحوه سمپاشی سوسک های فاضلاب

سوسکها موجودات بدی هستند. با گرم شدن هوا، سر و کله سوسک‌ها پیدا می‌شود. این سوسک‌ها زمانی دردسرساز می‌شوند که آنها را در آشپزخانه و کنار موادغذایی بیابیم و یا در مکانی از خانه تخمگذاری کرده باشند. به طور کلی سوسک‌ها نژادهای مختلفی دارند و هر یک از نژادها ویژگیهای خاص خود را دارند. اما تنها چند نوع از آنها، زندگی زیر یک سقف با ما را می‌پسندند. معروف‌ترین سوسک‌های موجود در ایران، سوسک‌های آلمانی و آمریکایی هستند که به وفور دیده می شوند.

سوسک‌های بزرگ یا آمریکایی که خیلی بزرگ هستند بیشتر در فاضلابها، توالت، دستشویی، حمام و سقف‌های کاذب مخفی می‌شوند و معمولا به رنگ قهوه‌ای هستند. اغلب این حشرات موذی (سوسکها)، روزها در منافذ و سوراخ‌ها پنهان شده و شب‌ها برای جستجوی غذا به راه می‌افتند و هنگام جستجو باعث آلودگی سطوح می‌شوند.چ

قویترین سم های سوسک کش فاضلاب

سم سوسک کش رونج 

سم سوسک کش ریپلزال

کارشناس فروش و مشاور شرکت

09100444986

09107822258

سوسک‌ها چه خطراتی برای ما دارند؟

وجود سوسک در منزل و محل زندگی انسان خطراتی را به دنبال دارد. سوسک‌ها معمولا تعداد زیادی از انواع میکروبهای بیماری‌زا را در دستگاه گوارش و همچنین بال، شاخک‌ و پرزهای پای خود حمل می‌کنند و می‌توانند به گسترش بیماری سل، فلج اطفال، وبا، قارچ‌های بیماریزا، تب زرد، دیفتری و انواع اسهال‌های خونی کمک کنند، یا آن که در بعضی افراد منجر به بروز آلرژی با علایمی نظیر آستم، عطسه، آبریزش از بینی و چشم می شوند. همچنین این حشرات بدقیافه یعنی سوسکها می‌توانند باکتری‌های مسمومیت‌زا را به موادغذایی منتقل کرده و افراد را به علائم مسمومیت حاد و مزمن دچار سازند و این بدترین کاری است که می توانند انجام دهند. سوسک‌ها یا سوسری‌ها همیشه به دنبال غذا و پناهگاه گرم و مرطوب هستند. بنابراین اگر می‌توانید، این دو عامل را حذف کنید. اگر این دو عامل را حذف کنید، سوسکها نابود می شوند.

یکی از رایج ترین مشکلات موجود در جامعه و ایجاد آلودگی در خانه و محل سکونت افراد سوسک های فاضلابی هستند که باید با شناخت کافی از این موجودات موذی و راه های مقابله با آن ها از رشد و تکثیر ان ها در منازل و سایر بخش ها جلوگیری کنیم.

بسیاری از افراد برای از بین بردن موجودات موذی و جانوران دردسرساز از اسپری های کشنده ، پودر یا قرص های حشره کش و گاهی از نفت استفاده می کنند.مناسب ترین روش برای خلاصی از دست انواع سوسک فاضلاب و جانوران موذی ، استفاده از روش اصولی سمپاشی منزل است.

سمپاشی سوسک فاضلاب چگونه انجام می شود؟

در صورتی خانه یا محل کار شما دچار حمله سوسک های موذی شده است و دنبال روش مناسب برای از بین بردن این موجودات و سوسک فاضلاب هستیذ بهتر است با ما همراه باشید تا بهترین روش را به شما معرفی کنیم.

با شروع فصل گرم سال سر و کله اکثر موجودات موذی از جمله پشه ، سوسک و .. پیدا می شود.مشکل اصلی حضور این موجودات در آشپزخانه به خاطر وجود مواد غذایی است که احتمال انتقال آلودگی و آلرژی را بسیار بالاست و بیماری های مختلفی را ایجاد می کنند.

به طور کلی سوسک ها انواع بیماری و آلوگی را با خود حمل می کنند و می توانند به گسترش بسیاری از بیماری ها از جمله وبا ، دیفتری ، قارچ های بیماری زا و اسهال و .. کمک کنند و آلرژی هایی از جمله آبریزش بینی و عطسه و آسم را به وجود می آورند.

بهترین روش برای از بین بردن این موجودات استفاده اصولی از سم و سمپاشی منزل است.سمپاشی ساختمان بهتر است توسط شرکت های متخصص در این زمینه انجام گیرد تا کمترین آسیب و مشکل را بعد از سمپاشی برای سایر اعضای خانواده ایجاد کند.

خطرات ناشی از سوسک های فاضلاب | سمپاشی | سمپاشی در تهران | شرکت سمپاشی در تهران | شرکت سمپاشی نگارین تندیس

 

سوسک درشت (فاضلابی)

قطعا همه شما سوسک های درشت دارای رنگ تیره را در کوچه و خیابان و فاضلاب ها دیده اید. این نوع سوسک رایج ترین نوع سوسک موجود در زندگی انسان می باشد که اکثرا در محیط های مرتبط با فاضلاب دیده می شود. این سوسک ها را در اصطلاح سوسک فاضلاب یا سوسک حمام یا سوسک توالت هم می گویند. علت هم این است که اکثرا این نوع سوسک ها در فاضلاب، توالت و حمام دیده می شوند. حضور سوسک های فاضلابی در حمام و توالت هم ناشی از ارتباط آنها با فاضلاب است.

البته سوسک های درشت هم دو نوع دارند. نوع خیلی بزرگ آن که در واقع بزرگترین نوع سوسک می باشد معروف به سوسک حمام است. این سوسک اکثرا در حمام ها و توالت های قدیمی دیده می شود. محیط های مرطوب و نم دار قدیمی همچون موتورخانه، کنار آبگرمکن و … محل مناسبی برای زندگی آنها می باشد. به همین دلیل در چنین محل هایی احتمالا تعدادی از آنها را خواهید دید. این نوع سوسک ها در آشپزخانه های کثیف و قدیمی هم دیده می شوند. معمولا آشپزخانه رستوران ها دارای چنین سوسک هایی می باشد.

علت حضور این سوسک ها در توالت و حمام ارتباط آن با فاضلاب است. اگر تا به حال درب چاه فاضلاب را باز کرده باشید قطعا دیده اید که درون چاه انبوهی از سوسک های فاضلابی وجود دارد که به دیواره چاه چسبیده اند. با باز کردن درب چاه این سوسک ها تلاش می کنند که به خارج از چاه فرار کنند. پس مشخص شد که محل اصلی ایجاد این سوسک ها در چاه های فاضلاب و محیط های فاضلابی می باشد. اگر چاه فاضلاب راه خروجی داشته باشد سوسک ها از آن عبور می کنند تا از چاه خارج شوند.

دیگر نوع سوسک درشت که به سوسک آمریکایی معروف است اندازه کوچکتری نسبت به سوسک حمام دارد. این سوسک هم از نوع فاضلابی است و در چنین محیط هایی رشد پیدا می کند اما اندازه آن کمی کوچکتر می باشد. سوسک آمریکایی هم همچون سوسک حمام توانایی تولید مثل بسیاری زیادی دارد و با یک بار تخم ریزی تعداد زیادی سوسک جدید را وارد محیط می کند.

چطور باید سوسک ها را از بین ببریم؟

اگر شما هم درگیر مبارزه با سوسک ها هستید قطعا می دانید که روش های مختلف مباره با آنها همچون حشره کش (پیف پاف)، خمیر سوسک کش، سم سوسک و … تاثیر گذار نیست و سوسک ها را از بین نمی برد. در آموزش ها متعدد از بین بردن سوسک هم عموما گفته می شود که

– رطوبت محیط را بگیرید
– آشپزخانه را تمیز نگه دارید
– سینک ظرفشویی را تمیز و خشک نگه دارید
– سطل زباله به طور مداوم خالی کنید
– از ورود اجناس کثیف و آلوده به خانه خودداری کنید

نگذارید محیط رطوبت داشته باشد

سوسک محیط مرطوب را دوست دارد و با توجه به دما و اندازه‌ی متفاوت‌شان می‌توانند حداقل برای یک‌ماه بدون غذا زنده بمانند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورند.

برای از بین بردن سوسک خانگی بهتر است منافذ نشت آب را در منزل پیدا و آنها را تعمیر کنید. وقتی نشتی آب را حذف کنید، سوسک سراغ طعمه‌های ژلاتینی می‌رود که شما برای به دام انداختن آنها در گوشه‌وکنار منزل گذاشته‌اید.

۲. خانه را به‌طور مرتب تمیز کنید

تمیز نگه داشتن خانه در از بین بردن سوسک آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. ظرف‌هایتان را بشورید و غذاهای باقی‌مانده را بعد از هر وعده‌ی غذایی، فوری جمع کنید. اگر مرغ یا ماهی خریده‌اید، بلافاصله آن را پاک کنید و آشغال‌های آن را هم از منزل بیرون ببرید و تمام محیط را کاملا دستمال بکشید. توجه ویژه‌ای به طبقات بالای آشپزخانه داشته باشید، زیرا سوسک ها عاشق چربی هستند.

۳. غذاها را مخفی کنید

غذاها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و برای مدت زیادی غذاها را در محیط آشپزخانه رها نکنید. شب‌ها ظرف‌های کثیف را داخل سینک ظرفشویی رها نکنید. بهترین جا برای نگهداری میوه‌ها نیز داخل یخچال است.

۴. کف آشپزخانه را همیشه تمیز کنید

این‌کار باعث می‌شود لکه‌ها و کثیفی‌ها کاملا تمیز شود. دیوارها را خیس نکنید، یادتان باشد که این موجودات برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

۵. سطل زباله را مرتب خالی کنید

یک سطل زباله‌ی پر از آشغال، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع سوسک از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

موارد فوق اشتباه نیست و قطعا برای جلوگیری از ورود سوسک به خانه و آشپزخانه موثر است. اما مشکل این است که اکثر کسانی که به فکر مقابله با سوسک هستند کارشان از این حرف ها گذشته است و به دنبال روشی برای از بین بردن سوسک هستند، نه جلوگیری از ورود سوسک به خانه! پس باید روشی به آنها ارائه شود که سوسک های موجود در خانه و آشپزخانه را از بین برده و ریشه کن نماید. ما می خواهیم دقیقا همین را به شما آموزش دهید. روشی که به کمک آن بتوانید سوسک های ریز آشپزخانه و کابینت را از بین ببرید.

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *