اخبار و مقالات

چگونه از ورود بیدها به داخل خانه جلوگیری کنیم

بید

شناخت بیدها و راههای دفع بید

بیدها در میان تمام حشراتی که میتوانند به فرش آسیب برسانند از همه خطرناکتر و مضرتر هستند. این حشرات تمایل زیادی به تغذیه از پروتئین موجود در پشم دارند به همین دلیل اگر در میان الیاف فرش راه پیدا کنند به سرعت الیاف پشمی فرش را مورد حمله قرار داده و آن را از بین میبرند تا جایی که اگر به موقع اقدامات لازم جهت ار بین بردن بیدزدگی ها انجام نشود نهایتا تنها چله قالی یا فرش باقی خواهد ماند.

حشره بید پروانه کوچک زرد رنگیست که طول بدن آن معمولاً بین ۹ تا ۱۲ میلیمتر میباشد و سالی دوبار تولید مثل می کند یک بار در اواخر بهار و اوایل تابستان و یک بار هم در اواخر پائیز و اوایل زمستان. پروانه‌های ماده ای که در بین پرزها و الیاف فرش راه پیدا میکنند معمولا در طول ۲ تا ۳ هفته ی عمر خود چیزی حدود صد تخم می‌گذارند و از آنجاییکه رطوبت در رشد بیدها موثر است مشکل بیدزدگی را در شهرهای شمال کشور بیشتر میبینیم.

جالب است بدانید بیشترین خساراتی که در بیدزدگی به فرش وارد میشود توسط نوزادان بید صورت میگیرد چراکه این نوزادان برای رشد خود نیازمند پروتئینی هستند که در الیاف پشمی فرش وجود دارد. نوزاد بید آنقدر از پروتئین موجود در فرش تغذیه میکند تا خود نیز بالغ شده و شروع به تخم گذاری نماید ، بنابراین شانس ترمیم و اصلاح بیدزدگی با گذشت زمان ، کمتر و کمتر میشود.

بید

بایدها و نبایدها در مقابله با حشره بید

*لباس‌های خود را بشویید تا تخم‌های موجود در آن‌ها از بین بروند.

*بسیار خوب است که لباس‌های تهیه شده از پشم و خز را در معرض نور خورشید قرار بدهید و گاهی آن‌ها را برس بکشید.

* پرده‌های پنجره‌ها، رویه‌ی مبل‌ها و لابه‌لای آن‌ها را خوب تمیز کنید.

*چمدان‌ها، ظروف ذخیره‌سازی و قفسه‌های آشپزخانه را بشویید.

* مواد غذایی آلوده را دور بریزید.

* کمدها را با استفاده از آب و صابون تمیز کنید.

*گوشه‌های خانه و کمدها را هر روز جارو برقی بکشید تا از جمع شدن بید و سایر حشرات موذی در آن‌ها پیشگیری کنید.

*برای از بین بردن بید ها هرگز الکل را داخل کمد لباس‌ها اسپری نکنید. این کار ممکن است لکه‌هایی را روی لباس‌های شما ایجاد کند.

* پس از شستن چمدان‌ها، ظروف و کیسه‌های نگهداری مواد غذایی، اجازه ندهید که آن‌ها مرطوب بمانند زیرا به این ترتیب ممکن است قارچ بگیرند.

* کاغذ جذب‌کننده‌ی بید را در داخل قفسه‌های آشپزخانه یا درون کمد لباس‌ها شب تا صبح قرار ندهید زیرا با این کار سایر حشرات کوچک و موذی را نیز جذب خواهید کرد.

بید

برنامه سمپاشی بیدها بصورت زیر می باشد :

1.طرح بازرسی و درمان

2.آموزش مشتری

3.نظارت بر محیط آلوده

4.آماده کردن محیط برای استفاده از مواد شیمیایی

5.جلوگیری از رشد و زیاد شدن حشرات

6.کنترل مواد شیمیایی مورد استفاده

استفاده از آفت کش ها و یا سم های مختلف در درمان هجوم بیدها توصیه نمی شود .چرا که نیرو متخصص باید بررسی های لازم را انجام داده و با توجه به نوع بید سم مورد نظر را با نکات مصرف آن در نظر گیرد و بدون هیچ آسیبی به محل زندگی شما آن را اجرا کنند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *