اخبار و مقالات

عنکبوت و شناخت آناتومیک آن ها

عنکبوت

مقدمه:

عنکبوت ها (راسته Araneae) بندپایان تنفس کننده هوا هستند که دارای هشت پا هستند ، کلیسه هایی با دندان های نیش که به طور کلی قادر به تزریق زهر هستند ، و نخ ریسی هایی که ابریشم را بیرون می کشند. آنها بزرگترین راسته گل مروارید هستند و از نظر تنوع موجود در بین همه ارگانیسم ها رتبه هفتم را دارند. عنکبوت ها در سراسر قاره جهان به استثنای قطب جنوب یافت می شوند و تقریباً در همه زیستگاه ها به استثنای استعمار هوا و دریا مستقر شده اند. از ژوئیه 2019 ، حداقل 48200 گونه عنکبوت و 120 خانواده ها توسط طبقه شناسان ثبت شده اند. با این حال ، در مورد چگونگی طبقه بندی همه این خانواده ها ، در جامعه علمی اختلاف نظر وجود داشته است ، که بیش از 20 طبقه بندی مختلف که از سال 1900 ارائه شده است ، این را نشان می دهد.

عنکبوت

از نظر آناتومیک ، عنکبوت ها (مانند سایر عنکبوت ها) از سایر بندپایان متفاوت هستند زیرا قسمت های معمول بدن در دو برچسب ، پروزوما ، سفالوتوراکس و opisthosoma یا شکم ، و با یک پایه کوچک استوانه ای به آن متصل می شود (با این حال ، در حال حاضر هیچ شواهد دیرینه شناسی و جنینی وجود ندارد که عنکبوت ها هرگز دارای یک بخش جداگانه مانند توراکس بوده اند ، بحثی در مورد اعتبار اصطلاح سفالوتوراکس وجود دارد ، که به معنی سفالون ذوب شده (سر) و قفسه سینه. به همین ترتیب ، می توان استدلال هایی علیه استفاده از اصطلاح شکم ایجاد کرد ، زیرا opisthosoma همه عنکبوت ها شامل قلب و اندام های تنفسی ، اندام های غیر معمولی شکم است  برخلاف حشرات ، عنکبوت ها آنتن ندارند. در همه به جز ابتدایی ترین گروه ، Mesothelae ، عنکبوت ها از همه بندپایان دارای سیستم عصبی متمرکز هستند ، همانطور که همه گانگلیون های آنها در سفالوتوراکس به یک جرم ذوب می شوند. برخلاف بیشتر بندپایان ، عنکبوت ها عضلات کششی در اندام خود ندارند و در عوض با فشار هیدرولیکی آنها را گسترش می دهند.

عنکبوت

شکم آنها دارای زائده هایی است که به صورت نخ ریسی اصلاح شده و از شش نوع غده ابریشم را بیرون می کشد. تارهای عنکبوت از نظر اندازه ، شکل و مقدار نخ چسبنده استفاده شده بسیار متفاوت هستند. اکنون به نظر می رسد که شبکه حلزونی مارپیچی ممکن است یکی از اولیه ترین اشکال باشد ، و عنکبوت هایی که تار عنکبوت درهم و برهم تولید می کنند ، از عنکبوت های شبکه وب بسیار زیاد و متنوع هستند. عنکبوت های عنکبوتی مانند با شاخه های تولید ابریشم در دوره Devonian حدود 386 میلیون سال پیش ظاهر شدند ، اما این حیوانات ظاهرا فاقد دوزهای دوک نخ ریسی بودند. عنکبوت های واقعی از 318 تا 299 میلیون سال پیش در سنگ های کربنیفر یافت شده اند و بسیار شبیه به ابتدایی ترین زیر سلطنت زنده مانده ، Mesothelae گروه های اصلی عنکبوت های مدرن ، Mygalomorphae و Araneomorphae ، اولین بار در دوره تریاس ، قبل از 200 میلیون سال پیش ظاهر شدند.

گونه Bagheera kiplingi در سال 2008 به عنوان گیاهخوار توصیف شد ، اما همه گونه های شناخته شده دیگر شکارچیان هستند ، بیشتر حشرات و عنکبوت های دیگر را شکار می کنند ، اگرچه چند گونه بزرگ پرندگان و مارمولک ها را نیز می گیرند. تخمین زده می شود که 25 میلیون تن عنکبوت در جهان 400-800 میلیون تن طعمه را در سال از بین می برد. عنکبوت ها از طیف گسترده ای از استراتژی ها برای گرفتن طعمه استفاده می کنند: به دام انداختن آن در تارهای چسبناک ، لیزر کردن آن با بولای چسبناک ، تقلید از طعمه برای جلوگیری از شناسایی یا پایین کشیدن آن. بیشتر آنها طعمه را عمدتاً با احساس ارتعاشات تشخیص می دهند ، اما شکارچیان فعال بینایی حادی دارند و شکارچیان تیره Portia نشانه هایی از هوش را در انتخاب تاکتیک ها و توانایی ایجاد روش های جدید نشان می دهند. روده عنکبوت برای گرفتن مواد جامد بسیار باریک است ، بنابراین آنها با غرق شدن در آن با آنزیم های گوارشی ، مواد غذایی را مایع می کنند. آنها همچنین مواد غذایی را با پایه های پدپالپ خود خرد می کنند ، زیرا گیاهان خراطین فک پایین مندرجات سخت پوستان و حشرات را ندارند.

عنکبوت

عنکبوت های نر برای جلوگیری از خورده شدن توسط ماده ها ، که به طور معمول بسیار بزرگتر هستند ، خود را با بسیاری از مراسم پیچیده خواستگاری به جفت بالقوه معرفی می کنند. نرهای اکثر گونه ها چند جفت گیری زنده می مانند ، که عمدتا به دلیل طول عمر کوتاه آنها محدود می شود. ماده ها موارد تخم مرغ ابریشمی می بافند که هر یک از آنها ممکن است حاوی صدها تخم مرغ باشد. ماده های بسیاری از گونه ها از بچه های خود مراقبت می کنند ، مثلاً با حمل آنها و یا اشتراک غذا با آنها. اقلیتی از گونه ها ، شبکه های اجتماعی ساختاری اجتماعی هستند که ممکن است از چند تا 50 هزار نفر در آن زندگی کنند. رفتارهای اجتماعی از تحمل ناخوشایند ، مانند عنکبوت های بیوه ، تا شکار مشترک و تقسیم غذا متغیر است. اگرچه بیشتر عنکبوت ها حداکثر دو سال زندگی می کنند ، رتیل ها و سایر عنکبوت های میگالومورف می توانند تا 25 سال در اسارت زندگی کنند. در حالی که سم چند گونه برای انسان خطرناک است ، دانشمندان اکنون در حال تحقیق در مورد استفاده از سم عنکبوت در داروها و به عنوان آفت کش های غیر آلاینده هستند. ابریشم عنکبوت ترکیبی از سبکی ، استحکام و کشش را فراهم می کند که از مواد مصنوعی برتر است و ژن های ابریشم عنکبوت را در پستانداران و گیاهان قرار داده اند تا ببینند آیا می توان از آنها به عنوان کارخانه های ابریشم استفاده کرد یا خیر. عنکبوت ها به دلیل طیف وسیعی از رفتارهایشان ، به نمادهای رایج در هنر و اسطوره تبدیل شده اند که نمادهای ترکیبی از صبر ، بی رحمی و قدرت های خلاقانه است. ترس غیرعادی از عنکبوت ها ، آرخنوفوبیا نامیده می شود.

عنکبوت

 برای از بین موجودات موذی، بهترین راه از بین بردن منبع تغذیه آن ها است. گیاهان در منزل شاید در نگاه اول باعث ایجاد حس طراوت و تازگی شود؛ اما موجودات موذی را به خود جذب می کند و عنکبوت ها هم که عاشق چنین مکان هایی برای ساخت تار خود هستند. بهترین راه انتقال پوشش گیاهی به خارج از منزل یا تمیز کردن مداوم آن ها است.

روش های خلاص شدن از تار عنکبوت

پاک کردن تار عنکبوت کار خیلی ساده است  یک پارچه که به سر جارو  بسته شود، همه تارهای عنکبوت را  از گوشه و کنار خانه میشود پاک کرد.

پیشنهاد ما

شرکت ما به شما این است که  برای سمپاشی منازل خود  و برای رهایی از شر این  حشره موذی  سمپاشی منزل خود را به ما بسپارید، سمپاشهای متخصص ما با سمپاشی با سموم بهداشتی  برای همیشه خانه شمارا از وجود عنکبوتها پاک میکند

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *