اخبار و مقالات

سم برای کنه

سم برای کنه 

سم برای کنه

 

کنه چیست؟

کنه ها حشرات کوچکی تقریبا به اندازه دانه کنجد هستند، که از خون تغذیه می کنند. گونه های مختلف کنه از انواع مختلفی از حیوانات تغذیه می کنند. گاهی مواقع، کنه به جای گزیدن حیوان، انسان را نیش می زند. هر چند در اکثر مواقع گزیدن کنه به بیماری نمی انجامد، اما در برخی موارد چنین می شود.

کنه ها در بین چمن های بلند و مناطق پر درخت زندگی می کنند. مشاهده ی آنها هنگامی که روی بدن فرد در حال مکیدن خون هستند آسان تر است. کنه ها به درون پوست نفوذ می کنند، نیش می زنند، خون تغذیه می کنند و سپس آن را رها می کنند.

به طور کلی کنه ها به دو دسته تقسیم می شوند:

1. کنه های سخت

2. کنه های نرم

کنه های سخت: دارای پوشش پشتی سخت هستند. آنها در قسمت پشت بدن خود سرکاذب دارند. تفاوت آنها با کنه های نرم در قسمت جنس پوشش پشتی آنها است.

کنه های سخت در هوای سرد مقاومت خوبی از خود نشان می دهند و می توانند سرمای هوا را تحمل کنند ولی تخم آنها مقاومت کمتری در هوای سرد دارند. اما در هوای بهار و تابستان بیشترین میزان فعالیت رشد، تکثیر کنه ها مشاهده می شود. کنه ها در محیط های بسیار خشک سریع از بین می روند اما در محیط های مرطوب به راحتی زندگی می کنند.

تغذیه کنه ها از موجودات دیگر است و روی موجودات میزبان می نشینند و با فرو کردن قسمت دندار خود ( هیپوستوم) در روی سط بدن فرد میزبان ایجاد شکافی روی پوست میزبان می کند و خون میزبان را می مکند. این عمل چند روز طول می کشد.

کنه کبوتری

عمده نوع کنه که بیشتر در شهرها و جدیدا به وفور در تهران مشاهده شده است کنه ارگاس(کنه کبوتری)است.

اندازه آن حدود ۴الی۶ میلیمتر می باشد.تشخیص سر از بقیه قسمت های بدن امکان پذیر نیست و ناحیه شکمی یکپارچه و سخت و ضخیم تشکیل شده است.

برای مقابله با کنه در شهرها بکارگیری یک شرکت سمپاشی کنه با بکارگیری متخصصین مقابله با کنه کبوتری است.

شاید بیشترین عامل هجوم این نوع کنه به منازل در شهرها ، وجود کبوتر یا پرندگان دیگر در بالکن های منازل باشد .

شهرنشین ها با ساختن لانه توسط کبوترها در بالکن و پشت پنجره منزلشان احساس خوشایندی دارند ، غافل از اینکه وجود این پرندگان عامل انتقال کنه به محل زندگیشان است.

پرندگان خانگی که به خارج از منزل برده نمی شوند تقریبا از انتقال کنه به داخل منزل مصون هستند .

پرندگان ناقل به مانند کبوترها ، همانطور که در بالا اشاره شد، بدلیل حضور در علف ها و مراتع میزبانی ارزشمند برای کنه ها می باشند.

یک شرکت سمپاشی کنه راههای مقابله با کنه و یا روشهای سم پاشی کنه را براحتی دراختیار شما قرار میدهد.

راههای مقابله با کنه توسط انسان :

  1. از پیاده روی در چمنها ، مراتع و علف زارهای مشکوک به وجود کنه خودداری کنید.
  2. در زمان مراجعه به مکانهای مشکوک ،از لباس روشن استفاده کنید. لباس بالاتنه را در شلوار ، شلوار را در پوتین یا جوراب فرو کنید.
  3. به بدن یا لباس خود اسپری دفع حشرات بزنید.
  4. به بدن خود اسپری یا اسپری دفع حشر ات موذی بزنید و بمالید.
  5. در مراجعه به محلهای آلوده پس از خروج ، شروع به بازرسی لباس و بدن خود نمایید تا حشره ای به شما نچسبیده باشد. توجه داشته باشید در بررسی کودکان وسواس بیشتری به خرج بدهید.

سمپاشی کنه ها توسط شرکت سمپاشی کنه

سمپاشی کنه و استفاده از راههای مقابله با کنه که توسط شرکت سمپاشی کنه به شما آموزش داده می شود ،روشی برای خلاص شدن از شر کنه های موجود است.

متخصصین شرکت سمپاشی کنه کیان پاک پیشنهاد می کنند که منازل را با یک حشره کش طبیعی یا شیمیایی سمپاشی کنید.

کنه ها به غیر از انتقال امراض و بیماریها به انسان می توانند از لحاظ اقتصادی نیز مضر باشند.

اثر گزش کنه ها بر دامها ،باعث نا آرامی و ناراحتی شان می شود. بطوریکه اقدام به خاراندن خود و مالیدن به در و دیوار و گاها گاز گرفتن پوست خود می کنند. پوست اینگونه دامها براثر صدمه دیدن ارزش آن از نظر صنعت چرم سازی کاهش می یابد.

شایان ذکر است دامهایی که کنه از خونشان تغذیه می کنند دچار کم خونی می شوند و دامهای اینچنینی در تولید شیر،گوشت و پشم دچار مشکل می شوند.

در خصوص کنه هایی که وارد خانه انسانها می شوند عمده مشکل وجود کنه ها ،گزش پوست انسانهاست که در بالا راههای انتقال بیماری و…را توضیح دادیم

سمپاشی کنه و مبارزه با کنه از طریق روش طبیعی با استفاده از مقدار کمی صابون و مخلوط آن درون آب انجام می گیرد.

1- خود و خانواده خود را چک کنید

پیاده روی و گردش در یک روز زیبای پاییزی یا بهاری به همراه خانواده و سگتان میتواند باعث ورود کنه از طریق لباس یا پشم سگ به خانه شود. مطمئن باشید لباسهایتان تمام قسمتهای پوستتان را پوشانده است . همچمین پوست و موی خود را به دقت بررسی کنید ، موهای سگ خود را شانه بزنید و هرگونه برامدگی روی پوست آنها را چک کنید . همچنین بین انگشتان پا ، داخل گوش ، اطراف صورت و گردن را با دقت بررسی کنید. اگر گربه ای دارید که به خارج از خانه رفت و آمد دارد هنگام هر بار ورود آن ، بدن و موهایش را چک کنید. کنه و پت شما صحبت نمیکنند.

کنه کبوتری

کنه کبوتری

2- محل های ترک و شکاف را ترمیم و پر کنید

اصولا کنه ها به محیط های داخل خانه علاقه ای ندارند ولی انواعی از آنها میتوانند داخل ترک ها و شکاف های کوچک داخل خانه زندگی کنند. اگر کنه ها در قسمت شکاف ها تخم ریزی کنند با یک آلودگی تمام عیار طرف هستید ، بنابراین تمام شکافهای بیرون و داخل خانه را مسدود کنید.

3- از وسایل جلوگیری و درمانی ورود کنه استفاده کنید

برای ایمنی بیشتر از چسبیدن کنه به حیوان جلوگیری کنید به این منظور از قلاده و اسپری ضد کک و کنه  و درمانهای پوستی استفاده کنید.

4- در نگه داری از گیاهان و حیاط خود تجدید نظر کنید

اگر میخواهید کنه ها را بیرون از خانه خود نگه دارید باید آنها را از خانه خود دور نگه دارید. کمیسیون محیط زیست پیشنهاد میکنید که ارتفاع علف در حیاط را به ارتفاغ 3 اینچ کوتاه کنید . علف های هرز ، برگ های ریخته شده روی زمین ، بقایای چوب و شاخه درختان که روی زمین است را از حیاط خارج کنید. این کمیسیون پیشنهاد میدهد اگر حیاط شما به جنگل ختم میشود  از تراشه های چوبی یا ماسه ای برای ایجاد یک سد بین مناطق جنگلی و حیاط خود استفاده کنید. تخته های چوب و آشیانه پرندگان را از خانه دور نگه دارید تا موش و سایر پستاندارانی که میزبان کنه هستند دور شوند.

5- از جاروبرقی استفاده کنید

کنه ها را در خانه با جارو برقی یا دستگاه وکیوم مکش کنید. استفاده از این وسایل بر روی مبل و فرش نه تنها کنه بلکه سایر حشرات و تخم کنه را با مکش از محیط زندگی شما خارج میکند.

6- از دیاتوم استفاده کنید

DE از موجودات آبزی فسیل شده ریزی تشکیل شده است که لایه بیرون کنه را سوراخ کرده و کنه را بدون استفاده از سم و آفت کش از بین میبرد. به گفته کمیسیون محیط زیست دیاتوم یک جایگزین بی خطر برای اسد بوریک سمی است.چنگگ دیاتوم را داخل فرض بکشید و پودر ان را در قسمتهای بدون فرش و در گوشه کنار خانه بریزید و بعد ازیک هفته پاک کنید.

7- لباس را خشک کنید و سپس بشویید

 

سمپاشی کنه یکی از خدمات شرکت سمپاشی تک برای سمپاشی منازل، سمپاشی کارخانه، سمپاشی محل کار و … می باشد

 

تاثیرات نیش کنه بر انسان

1. برخی از کنه ها باعث انتقال بیماری می شوند. چون حامل باکتری های بیماری زا هستند. مثلا بیماری لایم و تیفوس از بیماری هایی هستند که این حشرات به فرد میزبان منتقل می کنند.
2.تب، سردرد، خستگی
3. لک های دایره ای شکل روی پوست

کنه ها روی مناطق مرطوب بدن فرد میزبان می نشینند و در بزاق خود ماده ای تولید می کنند که ضد انعقاد خون است و باعث می شود خونریزی فرد میزبان زیاد شود. چون نیش کنه ها زیر پوست نفوذ می کند باعث قرمزی، خارش و تورم پوست می شود.

در صورت گزیده شدن توسط کنه باید سریع نیش آنرا از بدن خارج کرد تا بیماری در فرد ایجاد نشود. اگر دیر خارج شود از بدن فرد میزبان باید سریعا به پزشک مراجعه نمود و آنتی بیوتیک های مناسب با از بین بردن نیش این موجود در بدن فرد از بروز بیماری جلوگیری کرد.

 

راهکار های دفع کنه ها

1. هرگز تا وقتی که کنه سرخود را از بدن میزبان رها نکرده او را از بدن حیوان نکنیند چون نیش ان در بدن باقی می ماند و فقط قسمت بدن کنه را جدا کردید
2.برای اینکه کنه خود را رها کند می توانید پنبه را آغشته به الکل، وازلین یا پارافین کنید و برای چند دقیقه روی بدن کنه قرار دهید و پس از جدا شدن کنه تا 3-4 روز بعد محل گزیدگی را با مواد ضد عفونی کننده ضدعفونی کنید
بهتر است حتما بعد از گزیده شدن به پزشک مراجعه کنید
3.سر، دست ها، پاهایتان را در محیط های سرسبز بپوشانید
4. از اسپری های دفع حشرات استفاده کنید
5. از پمادها و کرم های دفع حشرات استفاده کنید
6. با سمپاشی مناسب توسط افراد مجرب و متخصص محیط را پاکسازی کنید.

سم کنه 

سم کنه کش MAXFORCE  یک پاک کننده تخصصی بسیار قوی جهت کنترل  و دفع جمعیت کنه ها در محیط های مرغداری ،آغل ها ، و هر محل دیگری  که پرندگان وطیور  نگهداری می شوند این سم  یک پدافندد تخصصی در جهت مقابله با کنه ها می باشد .

بهترین سم کشنده کنه

بهترین سم کشنده کنه

بهترین سم کشنده کنه_سم برای کنه_سم کنه کش_سم کنه_سم قوی برای کنه_سم کنه
بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *