اخبار و مقالات

سوسک کش قوی

سم کشنده سوسک

سوسک‌ها فقط یک مزاحم در محیط خانه و زندگی ما نیستند، بلکه می‌توانند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کنند. سوسک‌ها می‌توانند از طریق فضولات خود بیماری را به انسان و حیوانات خانگی منتقل کنند. وجود سوسک‌ها در خانه نشان می‌دهد که شکاف‌ها یا سوراخ‌هایی روی دیوارهای بیرونی و سقف وجود دارد که بتوانند از آن طریق وارد محیط خانه شوند. علاوه‌بر آن اگر سوسک‌ها جذب بقایای مواد غذایی روی کف‌ یا میز خانه شوند باعث می‌شود در خانه به‌مدت طولانی ماندگار شوند. اما چگونه می توانید از شر این مهمانان ناخواسته و تنفربرانگیز و غیر بهداشتی خلاص شوید؟ شاید شما هم مانند اغلب مردم اولین پاسختان به این پرسش سم سوسک باشد. یک سوسک کش قوی که بتواند تا مدتها از ورود این مزاحمان به فضای خانه و زندگی ما جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم علاوه بر ارائه اطلاعات کاربردی درباره سم سوسک و نحوه از بین برد سوسک‌ها به‌وسیله سوسک کش قوی، بهترین سم سوسک در بازار را معرفی کنیم. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

سوسک چیست؟

سوسک‌ها حشراتی رایج در سراسر جهان هستند. آنها شبیه جیرجیرک‌ها و هزارپاها دارای بدنی بلند و نازک و یک جفت شاخک بلند هستند. سوسک‌ها انواع مختلفی دارند که می توان به سوسک آلمانی، سوسک آمریکایی، سوسک آسیایی، سوسک شرقی و غیره اشاره کرد. سوسک‌ها در حالی که آفت محسوب میشوند و می‌توانند معضلی جدی برای محیط زندگی ایجاد کنند اما می‌توانند از جهاتی نیز مفید باشند. به عنوان مثال، سوسک‌ها برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا توانایی آنها برای زنده ماندن تقریباً در هر شرایطی به این معنی است که می توان آنها را به راحتی در آزمایشگاه قرار داد و بدون خطر برای سایر موجودات زنده در آزمایشگاه مطالعه کرد.

چگونه سوسک‌ها را از بین ببریم؟

نیاز به گفتن نیست که سوسک‌ها مزاحم هستند و قاعدتا آخرین چیزی که در دنیا می‌خواهید این است که در خانه شما تکثیر شوند! خوشبختانه چندین راه برای خلاص شدن از شر آنها وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از سم برای سوسک است. وقتی صحبت از کنترل آفات از جمله از بین بردن سوسک می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود دارد. از تله ها، به عنوان مثال، تله سوسک و اسپری‌هایی مانند اسپری حشرات و سم کشنده سوسک گرفته تا راه‌حل‌های خانگی. این محصولات به راحتی در اکثر فروشگاه ها یافت می شوند و می‌توانند به شما در رفع این مشکل در کوتاه‌ترین زمان کمک کنند.

سم سوسک برای کشتن سوسک‌ها با استفاده از مواد شیمیایی طراحی شده‌اند که آنها را مسموم یا خفه می‌کند. انواع مختلفی از مواد شیمیایی را می‌توان در این محصولات استفاده کرد، اما همه آنها به روش‌های مشابهی عمل می‌کنند. اغلب اوقات، این مواد شامل ترکیبات شیمیایی هستند. درحالی که یک سوسک کش قوی و سم سوسک برای خلاص شدن از شر این حشرات مزاحم در موارد بسیاری ضروری است، اما به دلیل ترکیبات مضر برای انسان و حیوانات، عدم استفاده صحیح از سم سوسک می‌تواند بسیار خطرناک باشد. آفت‌کش‌ها به شکل‌های مختلفی وجود دارند که بسته به نوع آفتی که می‌خواهید آن را از بین ببرید، می‌توانند بهتر از سایرین عمل کنند. رایج‌ترین ماده موثره پیرتروئید است که از گل های داوودی به دست می‌آید و هم در برابر سوسک‌های بالغ و هم بر روی تخم‌های آنها موثر است.

روش موثر برای نابودی سوسک

روش موثر برای نابودی سوسک

برای نابودی سوسک روش‌های فراوانی وجود دارد. اگر با اسپری به آن‌ها حمله کنید خواهید دید که سوسک‌ها دسته دسته می‌میرند. اما این روش به ندرت ضربه مهلکی به سلاح مخفی سوسک‌ها وارد می‌کند. سوسک‌ها دارای لانه‌هایی به‌شدت محافظت شده هستند که نابودی آنها به‌سادگی صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل اگر فقط بر این محصولات تکیه کنید به‌زودی ناامید می‌شوید زیرا سوسک‌ها بی‌ها باز خواهند گشت.

اما در این میان خوشبختانه راه‌حل‌هایی برای نابودی فوری و طولانی آن‌ها وجود دارد. تنها باید بدانیم از چه نوع سم برای سوسک استفاده کنیم یا در میان ترکیباتی که به عنوان سوسک کش قوی در بازار موجود است بتوانیم بهترین سم سوسک را شناسایی کنیم. یک سوسک کش قوی سوسک‌ها را کاملا نابود می‌کند، به‌طوری که مجبور نیستید بارها و بارها در جای جای فضای خانه با این موجود مزاحم روبرو شوید.

اقدامات ساده‌ای که قبل از هر هزینه‌ای می‌توان برای نابودی سوسک انجام داد

اقدامات ساده‌ای که قبل از هر هزینه‌ای می‌توان برای نابودی سوسک انجام داد

اقدامات ساده‌ای که قبل از هر هزینه‌ای می‌توان برای نابودی سوسک انجام داد

قبل از شروع تلاش برای ریشه‌کنی سوسک و خرید سم برای سوسک و استفاده از سوسک کش قوی، چند اقدام ساده وجود دارد که حتی ممکن است مشکل شما را به طور کامل حل کند. سوسک ها مانند حشرات دیگر از جمله مورچه، به دلایلی در خانه شما هستند و درواقع شما باید ابتدا از شر آن دلایل خلاص شوید. کاری که باید برای حل این مشکل انجام دهید این است که: اول از همه، امکان دستیابی به غذا، آب و پناهگاه را برای آنها سخت کنید. این‌ها سه مولفه‌ای است که سوسک‌ها برای زندگی به آن نیاز دارند. این بدان معنی است که وقت آن رسیده که دستی به سر و روی محل زندگیتان بکشید. به‌طور کلی جایی که بهداشت ضعیفی داشته باشد امکان مشاهده سوسک افزایش می‌یابد، البته که در همه موارد لزوما اینطور نیست اما رعایت بهداشت تاثیر به‌سزایی در به‌وجود نیامدن امکان زندگی سوسک دارد. به‌جای استفاده از سم سوسک بعد از دچار شدن به این مشکل، برای شروع غذا را در ظروف در بسته قرار دهید، تمام خرده‌های غذای کف آشپزخانه را جاروبرقی بکشید و پیشخوان‌ و کانتر آشپزخانه را تمیز نگه دارید. توصیه می‌شود که تمام غذای حیوانات خانگی را به‌صورت کاملا حفاظت شده و تمیز و مرتب نگه‌دارید. شاید جالب برایتان جالب باشد که بدانید سوسک‌ها عاشق غذای سگ هستند. وقتی پژوهشگران سوسک‌ها را پرورش می‌دهند، آن‌ها را با غذای سگ تغذیه می‌کنند.  دانشمندان دانشگاه ایالتی اوکلاهاما یک کلونی از سوسک‌های ماداگاسکار را برای بیش از 16 سال با رژیم غذایی ثابت از غذای خشک سگ و آب نگه داشته‌اند!
همانطور که در حال تمیز کردن هستید، هر سوسکی را که می بینید از بین ببرید. کفش‌ها، روزنامه‌ها و دمپایی‌ها همگی راهی برای از بین بردن سوسک‌ها قبل از استفاده از سم سوسک هستند. یک جاروبرقی مرطوب/خشک ابزاری است که می‌توانید برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها از آن استفاده کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، قدم بعدی این است که بفهمید سوسک‌ها کجا زندگی می‌کنند. سوسک ها دوست دارند زمان خود را در شکاف‌ها و سوراخ‌ها بگذرانند. آن‌ها معمولا در پشت اجاق‌ها، در فضاهایی که لوله‌ها در زیر سینک آشپزخانه بالا می‌آیند و در داخل و اطراف کابینت‌ها و اطراف یخچال یافت می‌شوند. می‌توانید با طعمه‌هایی که کار می‌گذارید سوسک‌ها را یه زحمت بیاندازید اما خاطرتان باشد که خلاص شدن از شر سوسک‌ها بدون استفاده از سم سوسک چندان کار راحتی نیست زیرا شما با یک گونه مقاوم به مرگ مواجهید که میلیون‌ها سال دوام آورده‌اند که امروز اینجا یاشند!

 

 

سوسک

سوسک

 

در ادامه مواد و ترکیباتی را که باعث نابودی فوری سوسک خواهد شد و به‌عنوان یک سوسک کش قوی عمل خواهد کرد، تشریح می‌کنیم.

  1. راه‌حل‌های خانگی و اسپری‌های قدرتمند پیرتروئید

پیرتروئیدها قطعا معجزه‌ای برای رفع آفات هستند که بدون این ترکیبات ساختن یک سوسک کش قوی به‌سادگی صورت نمی‌پذیرفت.
کنترل آفات داری یک برگ برنده با عنوان ترکیبات شگفت‌انگیز پیرتروئیدها است، مواد شیمیایی که به طور طبیعی و مصنوعی از گل های داوودی مشتق شده اند و به عنوان سم برای سوسک عمل کرده و آن‌ها را نابود می‌کنند.
پیرتروئیدها عمدتاً برای انسان بی خطر هستند اما ممکن است برای برخی از حیوانات خانگی دارای خطراتی باشند که در صورت داشتن حیوان خانگی و نیاز به پیرتروئیدها به‌عنوان سم سوسک، بهتر است در این باره به صورت کامل تحقیق کنید تا مشکلی برای حیوان خانگی به‌وجود نیاید.

این سم سوسک به سیستم عصبی حشرات حمله می‌کنند، آن‌ها را متوقف کرده و در مسیر خود همه سوسک‌ها را مانند یک سوسک کش قوی نابود می‌کند. استفاده از این سم سوسک از دهه 1940 متداول است. پس احتمالا تا به امروز از محصولاتی که دارای این سم سوسک هستند برای نابودی این حشرات مزاحم استفاده کرده‌اید. زیرا اغلب اسپری‌ها و موادی که تحت عنوان سم سوسک و سوسک کش با برندها و نام‌های تجاری گوناگون در بازار موجودند از این ترکیبات برای ساخت محصول خود استفاده کرده‌اند.
سوالی که در این بخش از بحث مطرح می‌شود این است که آیا هر اسپری پیرتروئیدی که در بازار موجود است می‌تواند یک سوسک کش قوی باشد؟ بله با تقریب خوبی می‌تواند بهترین سم سوسک باشد.
با این حال، تفاوت‌هایی در فرمول ساخت این نوع از سم سوسک وجود دارد که برخی از محصولات مبتنی بر پیرتروئید را موثرتر از سایر محصولات می‌کند. البته همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، موثرترین آنها گرانترین آنها هستند.
در بالاترین سطح این سوسک کش قوی، محصولات حرفه ای را خواهید یافت که ممکن است حتی نتوانید به عنوان یک مصرف‌کننده خرد برای خرید آن اقدام کنید. اما درجات پایین‌تر این سم سوسک، به‌طور گسترده‌ای در سطح بازار فروخته می‌شوند.

اسپری‌های پیرتروئید، فراتر از توانایی‌های آنی خود برای کشتن سوسک‌ها، یک مزیت جانبی مهم را ارائه می‌کنند و آن خاصیت ماندگاری است که سطوح اسپری شده را برای روزها یا هفته‌ها بسته به فرمولی که خریداری کرده‌اید، مسموم و تاثیرگذار برای نابودی سوسک می‌سازد.

  1. روغن‌های دارای اسانس، بهترین سم کشنده سوسک

اگر درمورد روغن‌های دارای اسانس مطالعه کنید از اینکه چقدر در زمینه‌های مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته‌اند متعجب خواهید شد. استفاده از این مواد به عنوان سم سوسک و سوسک کش قوی یکی از موارد بررسی آن است که به‌طرز جالبی نتایج و تاثیر چشمگیری دارد.

مشخص شده است که برخی از روغن‌های دارای اسانس در برابر سوسک‌ها موثر هستند. برخی از آنها خواص دافعه‌ای دارند، برخی در هنگام تماس سوسک ها را می‌کشند و به‌عنوان سوسک کش قوی عمل می‌کنند و برخی بسته به میزان استفاده از آنها هر دو کار را انجام می دهند. در حالی که درجه سمی بودن اسانس‌ها کمتر از حشره کش‌های معمولی است، اما همچنان در بعضی از موارد بسیار تاثیرگذارند و می‌توانند به‌عنوان یک سم برای سوسک عمل کنند. برای استفاده از این سم سوسک باید به نکاتی توجه کنید. یکی استفاده از دز کافی از این روغن‌های اسانس‌دار است و دیگری تشخیص مسیر رفت و آمد سوسک. توجه به این نکات می‌تواند تا حد زیادی اثرگذاری این سم سوسک کمک کند. اکثر محصولات اسانس‌دار موجود در بازار این کار را برای شما انجام نمی‌دهند. شمع‌ها و پخش‌کننده‌های رایحه‌دار دز بسیار بسیار ضعیفی را در هوا ارائه می‌کنند. و اگر قصد دارید از اسپری استفاده کنید، بسته به روغن مورد استفاده در آن، معمولاً بین 2٪ تا 10٪ برای انجام آن نیاز دارید.

​​میخک، دارچین، رزماری و آویشن خواص کشنده‌ای دارند. می‌توانید از این گیاهان معطر که در پاره‌ای از موارد به‌عنوان سم برای سوسک عمل می‌کنند، اسپری بسازید و از آن برای دفع سوسک استفاده کنید. هرچند مانند سوسک کش قوی شیمیایی عمل نمی‌کند اما تجربه‌ها تاثیرات خوبی را نشان داده‌اند.

  1. تله‌های چسبی، با این تله‌ها سوسک‌ها را یک‌شبه از بین ببرید

تله‌های چسبنده که نسبت به اسپری‌های سوسک کش قوی تاثیر کمتری دارند، ممکن است سوسک‌ها را فوراً از بین نبرند، اما اغلب این کار را در طول یک شب انجام می‌دهند. بسته به شدت مشکلتان، می‌توانید این قاتلان بی ادعا را قبل از رفتن به رختخواب آماده و جاگذاری کنید و تا صبح آنها را پر از سوسک پیدا کنید. آنها در دنیای کنترل آفات بسیار مورد احترام هستند زیرا علاوه بر فاکتور مهم موثر بودن، از لحاظ زیست محیطی اثر مخربی ندارند.
هنگام استفاده از تله‌های چسبنده برای نابودی سوسک‌ها، باید آنها را در جایی قرار دهید که گمان می‌کنید سوسک‌ها در حال رفت و آمد و تجمع هستند. برای مثال در امتداد قرنیزها، پشت لوازم خانگی، زیر مبلمان و در قسمت‌های انباری و زیر کابینت‌ها و حتی در سرویس و حمام. سپس هر چند وقت یکبار آنها را بررسی کنید که باتوجه  به میزان سوسک چسبیده بر آن آیا در مکان مناسبی قرار گرفته است یا نه.

  1. اسپری‌ها و بمب‌های سوسک کش، دیگر سوسک‌ها را فراموش کنید!

بمب های سوسک و اسپری. نوعی از سم برای سوسک که همه طرفدار آن هستند. چرا؟ به دلیل تاثیر سریع و طولانی‌ مدت. به همین دلیل محصولاتی از این دست در بازار به‌عنوان سوسک کش قوی بسیار پرفروش هستند.

اما باید بگوییم متأسفانه، آنها آن‌طور که به‌نظر می‌رسد خیلی خوب کار نمی‌کنند، بنابراین این دست محصولات را خیلی جدی نگیرید. این نوع سوسک کش بعد از هربار استفاده با تعداد زیادی حشرات مرده که به جا می‌گذارند مصرف‌کننده را تحت تاثیر قدرت و تاثیرگذاری خود می‌کنند. اما استفاده از آن‌ها برای گوشه کنارهایی که برای دفع سوسک بیشتر به آن نیاز دارید به‌سختی صورت می‌گیرد. درواقع اثر این سم برای سوسک به‌ندرت به شکاف‌ها و درزها می‌رسد اساساً آنها ترکیبی از مواد شیمیایی سمی را به هوا پرتاب می‌کنند و امیدوارند به سوراخ ها، شکاف ها و فضاهای بسته‌ای که سوسک‌ها در آن پنهان می‌شوند برسند اما  معمولا این اتفاق نمی‌افتد.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که بمب‌های سوسک خریداری شده از فروشگاه در کاهش جمعیت سوسک‌های آلمانی کاملاً بی‌اثر هستند. درواقع این نوع از سم سوسک برای از بین بردن پاشنه آشیل سوسک که لانه سوسک است، ناتوان است و کار زیادی از پیش نمی‌برد.

سوسک کش

سوسک کش

چگونه سوسک‌ها به‌ آرامی اما برای مدتی طولانی نابود می‌شوند؟

تا اینجای مبحث سم کشنده سوسک به این واقعیت دست یافتیم که برای خلاص شدن از سوسک‌ها نکته‌ای که وجود دارد این است که: سوسک‌ها را می‌توان به‌صورت تک‌تک از بین برد اما نابود کردن کامل آن‌ها کار دشواری است. درواقع سوسک‌ها ماشین‌های بقای کوچکی هستند. البته نه به تنهایی اما توانایی بازگشت دوباره و دوباره را به شکل گروهی دارند.
این بدان معناست که سوسک‌ها از آن چیزی که فکر می‌کنید، سمج‌تر و گول‌زننده‌تر هستند. و برای اینکه واقعاً آنها را از بین ببرید، علاوه بر سم سوسک به ترفندها و خلاقیت‌های خودتان هم نیاز دارید تا برای همیشه این موجودات سمج و مزاحم و مقاوم را نابود کنید.

شرکت‌های حرفه‌ای دفع آفات و تولیدکننده سم برای سوسک این موضوع را به‌خوبی می‌دانند. به همین دلیل است که در طول چند دهه گذشته، این شرکت‌ها هرچه بیشتر از تولید اسپری‌ها و بمب‌های سوسک کش قوی که تاثیر سریع و آنی دارند فاصله گرفته و به‌سمت روش‌های آهسته اما تاثیرگذارتر سوق پیدا کرده‌اند.
این محصولات ممکن است در عرض چند ثانیه لاشه سوسک‌ها را در کف آشپزخانه شما نریزند، اما آنها با دقت و سطح ایمنی بالا این موجودات را از بین می‌برند. چیزی که تا قبل از این امکان‌پذیر نبود.
علاوه‌بر راه‌های نابودی سریع سوسک و معرفی سوسک کش قوی در ادامه این مقاله به روش‌های آهسته اما تاثیرگذار از بین بردن سوسک هم می‌پردازیم:

  1. تله‌های چسبنده، این روش به‌عنوان روش آهسته هم به‌کار می‌رود

تله‌های چسبنده فقط قاتلان موثر نیستند. هرچند تله چسبنده نوعی سم برای سوسک نیست اما آن‌ها ابزارهای منحصر به فرد جمع‌آوری اطلاعات هستند. با مرتب کردن آن‌ها و سپس شمردن سوسک‌های جمع‌شده, نه‌تنها به ابعاد مشکل واقف می‌شوید، بلکه این روش به شما نشان می‌دهد که کدام نقاط منزل یا انبار محل تجمع تعداد بیشتری از سوسک‌هاست و شاید بتوانید با این مشاهده‌ها لانه آن‌ها را نیز پیدا کنید.

این تکنیک به عنوان پایش یا نظارت شناخته می‌شود و این اولین راه برای کنترل مشکل سوسک است. تله‌های چسبنده بزرگ‌تر کار بررسی و ضبط اطلاعات را آسان‌تر می‌کند.

  1. ژل‌هایی که به‌صورت طعمه برای سوسک به‌کار می‌روند، پاک‌سازی لانه سوسک‌ها

با یک هفته یا بیشتر پایش یا نظارت مکان‌های مختلف در خانه‌تان، می‌توانید متوجه شوید که این طعمه‌های ژل‌مانند که به عنوان سم برای سوسک عمل می‌کنند بهتر است در کدام نواحی قرار بگیرند. طعمه های ژلی که در سرنگ ها و بسته‌بندی‌های پلاستیکی به‌عنوانی نوعی از سم برای سوسک پفروخته می شوند، می توانند به طرز شگفت‌انگیزی موثر باشند. این سوسک کش قوی، سوسک ها را با یک جاذبه موثر فریب می‌دهد و به‌دلیل وجود نوعی سم کشنده سوسک در محتویات آن، این حشرات را نابود می‌کند.

مکانیزم آهسته اثرگذاری این طعمه‌های ژلی به نفع شماست. زیرا سوسک‌ها قبل از مردن زمان دارن تا به لانه پرجمعیت خود برگردند. درواقع اثرگذاری اصلی در لانه اتفاق می‌افتد. این سوسک‌ها به‌وسیله این سم سوسک که ساعتی قبل آن را خورده‌اند در لانه می‌میرند. سایر سوسک‌ها از فضولات و بقایای سوسک مرده تغذیه می‌کنند. به‌این ترتیب با گذشت زمان بسیاری از سوسک‌ها و شاید کل لانه به‌وسیله این سم سوسک نابود می‌شوند. طعمه‌ها در قالب‌های مختلفی مانند ژل، پودر یا در یک محفظه طعمه نیمه‌بسته (که معمولاً حاوی مایع یا ماده‌ای شبیه کره بادام زمینی است که با سم سوسک مخلوط شده است) در دسترس هستند. هر روش مزایا و معایب خود را دارد، اما محفظه طعمه سم سوسک ساده‌ترین روش برای استفاده هستند و بیشترین امنیت را در برابر کودکان کنجکاو و حیوانات خانگی ارائه می‌دهند. محفظه‌های سم سوسک دارای معایبی نیز هستند. از آن‌جایی که آنها فضای بسیار بیشتری را نسبت به یک ژل کوچک یا گرد سبک سم سوسک اشغال می‌کنند، تنها تعداد زیادی از آنها می توانند به طور منطقی در یک منطقه قرار گیرند. بدیهی است که محفظه‌های سم سوسک را نمی‌توان مستقیماً در شکاف سوسک قرار داد. اما ژل‌ها و پودرهای حاوی سم سوسک را می‌توان مستقیماً در شکاف یا سوراخی که سوسک در آن زندگی می‌کند استفاده کرد. این سم سوسک فقط در صورت بلعیده شدن و نه از طریق تماس عمل می‌کند. بنابراین هنگامی که حشره به لانه خود باز می‌گردد و شروع به تمیز کردن خود می‌کند، سم سوسک را که روی بدنش است مصرف می‌کند و می‌میرد. از آنجا که، حشرات دیگر اغلب جسد همنوعان خود را می‌خورند، آن‌ها نیز با ورود سم سوسک به بدنشان مسموم می‌شوند. از طرف دیگر، اگر حشره تکه‌ای از طعمه را از طریق سم سوسک تا لانه خود کشیده باشد، تمام سوسک‌ها و سایر حشراتی که غذای آلوده به سم سوسک را می‌خورند می‌میرند. صرف نظر از اینکه حشره به لانه خود می‌رسد یا نه، در مسیر خود هم سوسک‌های زیادی را آلوده می‌کند.

  1. گرد سوسک کش، یک‌بار استفاده می‌شود ولی برای مدت طولانی اثرگذار است.

سومین سم سوسک و قاتل آهسته سوسک پودری به نام گرد سوسک کش است. گرد سوسک کش که به شکل‌های طبیعی و صنعتی (مانند سیلیکا ژل، خاک دیاتومه و اسید بوریک) فروخته می شود، با ابزاری مخصوص عمیقا در شکاف‌ها و سوراخ‌ها پاشیده می‌شود.

هنگامی که سوسک ها از میان گرد و غبارهای سبک می خزند، به بدن آنها می چسبد و به آرامی پوسته آنها را از بین می‌برد. مانند طعمه ژل، ماهیت آهسته اثر گرد سوسک کش آن را موثرتر می کند، زیرا سوسک‌ها زمانی برای یادگیری راه‌های اجتناب از آن پیدا نمی‌کنند. گرد سوسک کش منقضی یا خراب و بی‌اثر نمی‌شود. بنابراین تا زمانی که این سم سوسک خشک و بدون شستشوی محل باقی بماند می‌تواند یک روش دائمی برای نابودی سوسک‌ها باشد و از خانه شما در برابر این جانوران موذی و مزاحم محافظت کند.

  1. تنظیم کننده تولیدمثل حشرات: از تولید سوسک‌های جدید جلوگیری می‌کند.

تنظیم کننده تولیدمثل حشرات (IGR) دقیقا قاتل و سم سوسک نیست. در عوض، از بارور شدن سوسک‌های جوان جلوگیری می‌کند و تولید نسل آینده سوسک‌ها را متوقف می‌کند. از آنجایی که طعمه‌های ژلی، گرد سوسک کش و تله‌های چسبنده همگی روش‌هایی بسیار موثر هستند، می‌توان استفاده از این تنظیم‌کننده‌ها را  یک محصول اختیاری در نظر گرفت.

  1. روش‌های مقابله با سوسک در فضای باز: کشتن سوسک‌ها قبل از ورود به داخل فضای خانه

محصولات سوسک کش مخصوص فضای باز هم شبیه به سوسک کش داخلی هستند، اما در شرایط بیرونی بهتر عمل می‌کنند. طعمه‌هایی در فضای باز وجود دارند که مخصوص چمنزارها ساخته شده‌اند. همچنین انواع مایعات سمی سوسک کش در فضای باز برای محیط اطراف خانه شما فرمولیزه شده‌اند. یکی از مزایای این مایعات (که با پمپ سمپاش تخصصی استفاده می‌شود)، قابلیت مخلوط کردن محصولات برای نتایج همزمان با اثر کند و سریع را داراست.

معرفی بهترین سم برای سوسک

معرفی بهترین سم برای سوسک

معرفی بهترین سم برای سوسک

پس از معرفی راه‌های گوناگون برای نابودی سوسک، از روش‌های خانگی از بین بردن سوسک گرفته تا ساز و کار سم برای سوسک، می‌خواهیم دو سوسک کش قوی را معرفی کنیم که قطعا می‌توانند چاره این مشکل نه‌چندان ساده باشند.

سم سوسک کش رونج

سم کشنده سوسک REVENG

سم کشنده سوسک REVENG

سم سوسک رونج یکی از محصولاتی است که می‌توانیم به عنوان یک سوسک کش قوی آن را معرفی کنیم. سم سوسک کش رونج یکی از بهترین نوع سم برای سوسک است که با فرمول پیشرفته‌ای از خانواده پرتروئیدها ساخته شده است. سوسک کش قوی رونج در زمان کوتاهی توانایی نابود کردن تعداد بالایی از سوسک‌ها و حشرات مزاحم دیگر را دارد. یکی دیگر از نقاط مثبت سوسک کش رونج که آن را تبدیل به بهترین سوسک کش در بازار کرده است، ماندگاری طولانی تاثیر این سم برای سوسک است، به‌طوری که آزمایشات نشان داده تا 90 الی 120 روز پس از استفاده از آن تاثیرش را در محیط برای نابودی سوسک‌ها از دست نمی‌دهد. این قابلیت چیزی است که سم سوسک رونج را با محصولات قدیمی‌تر کاملا متفاوت کرده است. پس می‌توان با خیال راحت از تاثیر صد در صدی آن اقدام به خرید سوسک کش رونج نمود و از آن استفاده کرد. از سم سوسک کش رونج می‌توانید هم در داخل خانه و کارگاه‌ها و به‌طور کلی در فضاهای بسته و هم در فضای باز و خارج ساختمان استفاده نمود. سم سوسک کش قوی رونج یک سم قوی برای سوسک است که اثرگذاری بسیار بالایی دارد و در مدت کوتاهی می‎توان نتایج شگفت‌انگیز آن را مشاهده کرد که شامل نابودی انواع سوسک‌ها از جمله سوسک‌های فاضلاب و سوسک حمام، سوسک سیاه، سوسک بالدار و سایر حشرات مزاحم می‌شود که امکان رویت آ‌ن‌ها در محیط منزل و فضای مسکونی بسیار زیاد است.

سم سوسک کش رونج را می‌توان یک سم قوی برای سوسک معرفی کرد که علاوه بر بی‌بو و بی‌رنگ بودن، به محیط زیست آسیب نمی‌رساند اما در عین حال توانایی نابودی تعداد زیادی از حشرات مزاحم در مدت طولانی را دارد. به دلیل اثر فوق‌العاده ای که دارد، از سم سوسک کش رونج می‌توان در کارخانجات تولید فراورده‌های غذایی، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها و کافه‌ها، نانوایی‌ها و پروتئینی‌ها و لبنیاتی‌ها و هر محیطی که مستقیما با مواد غذایی در ارتباط است و حساسیت شدیدی برای رعایت بهداشت و دوری از آلودگی وجود دارد، استفاده نمود.

البته واضح است که استفاده از سم سوسک کش رونج منحصر به مکان‌های تولید مواد غذایی نمی‌شود.

نحوه استفاده از سم سوسک کش رونج

برای استفاده از سم سوسک رونج، یک لیتر از سم را در ظرفی حاوی سه لیتر آب ریخته و با هم مخلوط کنید. این محلول چهار لیتری به‌دست آمده را به دو قسمت تقسیم کرده، دو لیتر از آن را در هفته اول و دو لیتر بعدی را در هفته دوم سم‌پاشی کنید.

سم سوسک کش رونج به‌صورت ظرف‌های 1 لیتری و 4 لیتری تولید می‌شود و هر لیتر از این سم قوی سوسک، برای 200 متر از محیط کفایت می‌کند.

 

سم سوسک کش ریپلزال

سم سوسک کش REPELS.ALL

دیگر سم سوسک قوی که به معرفی آن می‌پردازیم سوسک کش ریپلزال است که در نوع خود بهترین است.

سوسک کش ریپلزال نوعی از سم سوسک است که می‌توان آن را جز سم‌های جدیدی دسته‌بندی کرد که تنها هدفش نابودی آنی سوسک‌ها نیست. سم سوسک رسپلزال درواقع نوعی پیشگیری از تولید مثل سوسک است. به این صورت که از رشد سوسک‌ها و رسیدن به سن تخم‌گذاری آن‌ها جلوگیری می‌کند. سم سوسک‌ کش ریپلزال به عبارت بهتر نوعی اختلال در چرخه عمر سوسک و تعدادی از حشرات مزاحم ایجاد می‌کند و با این کار، جمعیت سوسک و حشرات دیگر را کنترل کرده و در نتیجه باعث نابودی آن‌ها می‌شود.

سم سوسک کش ریپلزال حاوی ترکیباتی از پیرپیروکسیفن و نووالارون است که همزمان باعث مختل شده روند زندگی و بلوغ سوسک و سایر حشرات می‌شوند. عملکرد ماده پیرپیروکسیفن در سم سوسک ریپلزال به این صورت است که از تبدیل تخم یا لارو حشرات به سوسک یا حشره بالغ پیشگیری می‌کند که این کار خود باعث توقف تولید سوسک می‌شود. از دیگر مواد سم سوسک کش ریپلزال، نووالارون است که از تولید کیتین در روند رشد سوسک جلوگیری می‌کند. وجود کیتین در مرحله پوست‌اندازی ضروری است که درواقع بدون تشکیل آن مقاومت سوسک در برابر آسیب‌های محیط از بین می‌رود و نابودی آن به راحتی صورت می‌پذیرد.
سم سوسک کش ریپلزال کاملا غیر سمی است و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند و نسبت به سموم دیگر کم‌خطرتر است.

نحوه استفاده از سم سوسک کش ریپلزال

سم سوسک کش قوی ریپلزآل دقایقی پس از استفاده از آن اثرات شگفت‌انگیز خود را نشان می‌دهد. اثر سم سوسک ریپلزال تا 8 ماه بعد از مصرف ماندگار است. لازم است برای جلوگیری از تولید و بازگشت مجدد سوسک‌ها، هر 8 ماه یک‌بار از سم سوسک ریپلزال در مکان‌های مورد نظر استفاده کنید.

و کلام آخر

مشکل سوسک در اکثر مناطق شهری و مسکونی مشکلی است که تقریبا همه حداقل یک‌بار در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند زیرا به‌دلیل آلوده بودن این موجودات امکان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با آن‌ها وجود ندارد. با این وجود بهتر است قبل از استفاده از سم سوسک قوی از راه‌های پیشگیری استفاده نموده و در صورت درگیری با این مشکل از سمومی استفاده کنیم که خطری برای محیط زیست و افراد خانواده ایجاد نکنند.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *