اخبار و مقالات

راههای دورکردن مارمولک با سمپاشی قویترین سموم دفع آفات

مارمولک
 شناخت مارمولک 

خزندگان شکل ها و اندازه های بسیار گوناگونی دارند. مارمولک ها از بزرگترین و متنوع ترین گروه خزندگان می باشند اما با سرعت گرفتن توسعه و نابودی زیستگاه این جانوران ممکن است بسیاری از آنها منقرض شوند. در برخی از مناطق جهان خزندگان هنوز هم جزو غذاهای محبوب انسان هم می باشند. چند سال پیش در کاراییب یک رستوران، از ۵ هزار لاک پشت دریایی ۶۸۲ هزار لیتر سوپ تولید کرد.

مارمولک

 

اقدامات محیطی شامل :

نصب توری برروی پنجره ها جهت جلوگیری از ورود

  1. مبارزه با حشرات خصوصاً پشه ها که مارمولک ها عمدتاً از آنها تغذیه می نمایند در صورت عدم دسترسی به آنها به دلیل کمبود مواد غذائی محیط را ترک خواهند کرد

استفاده از حشره کشها.

استفاده از طعمه های حاوی حشره کشها و یک ماده پروتئین دار

استفاده ازچسب های نواری

استفاده ازچسب هایی که برای گرفتن موشها بکار میرود

مارمولک

مارمولک واژه ای عامیانه در ایران است که اکثر مواقع به جای سوسمار به کار می رود، در حالی که این گونه از جانوران در زبان انگلیسی با نام Lizard شناخته شده و هیچ فرقی باهم ندارند. بیش از ۵۵۰۰ گونه مارمولک وجود دارند. آنها موفق ترین گروه خزندگان هستند و سبک های زندگی گوناگونی در میانشان دیده می شود. مارمولک‌های درخت زی، نقب زی و آب زی هم کم نیستند. برخی از مارمولک ها دست و پا ندارند و بیشتر شبیه مار هستند. برخی هم می توانند روی هوا سُر بخورند. جکوها، ایگواناها، آفتاب پرست ها، سنقورها و بزمجه ها فقط چند نمونه از مارمولک‌های امروزی هستند

مارمولک ها در دنیا از ۲ سانتی متر تا حدود ۵٫۳ متر دیده می شوند و نباید مارمولک‌هایی که درشت اندام هستند را با تمساح و کروکودیل اشتباه گرفت. بیشتر آنها حشره خوارند و بسته به اندازه و جثه شان از بندپایان و گاهی جوندگان تغذیه می کنند. بعضی از مارمولک‌هایی که روی دیوار خانه ها دیده می شوند به قصد شکار بندپایانی از قبیل عنکبوت ها، رتیل ها و حشراتی که دورِ نور لامپ ها جمع شده اند به آنجا می آیند.

دونده شش خط، نوعی مارمولک آمریکای شمالی بوده و یکی از سریع ترین خزندگان خشکی است. این جانور می تواند در مدت زمانی کوتاه سرعتش را به ۱۸ کیلومتر در ساعت برساند. البته بعضی از آیگواناها از این هم سریع تر هستند

اژدهای آبی ستیغ دار آسیایی در آسیا زندگی می کند و بیشتر آن را روی درخت های کنار آب می بینیم.  این جانور وقتی احساس خطر می کند روی دو پای عقبش می ایستد و با کمک گرفتن از دمش برای حفظ تعادل، مسافت های کوتاه را روی دو پا می دود. این نوع حرکت دو پا را در برخی از مارمولک‌های دیگر می بینیم. این مارمولک ها با دویدن روی دو پا می توانند به سرعتی بیشتر از آنچه در حرکت چهار پا ممکن است، برسند

 

مواردی که بعد از اتمام سمپاشی حرفه ای باید انجام دهید 

   با مشاوره با کارشناسان مادرزمان مناسب برای ورود به محیط را مشخص کنید تا دچار مسمومیت توسط بخار و ذرات معلق ناشی از سم نشوید.
   به این نکته توجه داشته باشید؛ سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند.
  خانمهای باردار،کودکان ،افرادی که دچار بیماری قلبی، کلیوی، حساسیت های پوستی و… هستند؛ برای  حضور در محل سمپاشیشده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند.
   پس از سمپاشی  بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا،در و پنجره ها را باز بگذارید.
   توجه داشته باشید که ،تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید.
   در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی،از مصرف آن خودداری کنید.
    کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط ، بهبود شرایط وساختمان وسایراقدامات،زیر نظرمتخصصان سمپاشی ما صورت می گیرد.

سم پاشی

مضرات استفاده از سموم غیر بهداشتی توسط افراد نا آگاه

بی توجهی و افراط در مصرف آفت کش ها غیر بهداشتی باعث خسارات قابل توجهی در موجودات زنده ، بیماری و مرگ در انسان ها می شود.

   استفاده ازسموم شیمیایی غیر استاندارد، باعث تغییرسرعت فعالیت های مختلف بدن؛ افزایش تپش قلب و تعریق یا کاهش وتوقف کامل تنفس می شود .

    استفاده از سموم غیربهداشتی وهمچنین تماس افراد با این سموم به تغییر سلولی می انجامد که موجب افزایش فعالیت عصبی می شود


									
بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *