اخبار و مقالات

سوالات متداول در مورد موش ها

پپرسش و پاسخ در مورد موش ها

موش ها در شهرهای بزرگ متراکم هستند. به ورودی های پلکانی ساختمان ها وارد می شود و در زیرزمین ساختمان ها، پناهگاه ها، اتاق زیر شیروانی، بالکن ها و حتی داخل خانه های ما لانه می کند جویدن تمام کابل های انرژی و کامپیوتر یکی از محصولات جویدنی مورد علاقه موش ها است، زیرا موش ها بوی و طعم مواد شیمیایی خاص را دوست دارند1 ثانیه طول می کشد تا موش ها این سیم کشی ها را بجوند.

 

موش کش فسترک بلاکس

مضرات موش چیست؟

اگرچه پنیر چدار، شکلات، گوشت، غلات، غلات در صدر فهرست غذاهای مورد علاقه موش‌ها قرار دارند، اما موش‌های گرسنه می‌توانند مبلمان، کابل‌ها، لباس‌ها، حیوانات خانگی و حتی انگشت، گوش، بینی، لب‌های افراد را بجوند.

گونه های موش؟

گونه های موش مانند موش فاضلاب، خوابگاه و موش سقفی منبع غذایی زیادی دارند زیرا با انسان ها زندگی می کنند.

و موش کور و موش صحرایی موش های وحشی از  نیز از طریق جویدن گیاهان، دانه ها، میوه ها، ریشه های محصول و ریشه نهال تغذیه می کنند.

راه های ضرر دادن موش ها به انسان؟

به غیر از جویدن موش و نیش موش، ادرار موش و مدفوع موش نیز می تواند به انسان آسیب برساند. این بقایای موش ها باعث انتقال بیماری های کشنده به حیوانات و انسان هایی می شود که با آنها در تماس هستند. به طور خلاصه، مضرات موش ها نه تنها در منابع غذایی و محصولات کشاورزی، بلکه در مورد مشکلات بهداشتی نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد و مبارزه با موش ها باید جدی تر انجام شود.

راه های محافظت در برابر موش ها چیست؟

  • دشمنان طبیعی موش ها گربه ها هستند. بنابراین، داشتن گربه، موش ها را تا حد امکان از خانه شما دور نگه می دارد.
  • به عنوان راه حلی برای موش ها، ابتدا باید زیستگاه های مناسب برای آنها حذف شود. موش ها طبیعتاً محیط های نامرتب، کثیف، مرطوب و کم نور را ترجیح می دهند، بنابراین باید خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید.
  • کلید کنترل موش این است که مواد غذایی را در مناطق باز و به راحتی در دسترس نگذاریم. به همین دلیل حتما باید غذای خود را در جاهایی نگهداری کنید که دهان آنها بسته است و دسترسی موش به آن سخت است.
  • . سطل زباله با باقی مانده غذا، غذای فاسد، خرده نان و موارد دیگر از جمله غذاهای مورد علاقه موش ها هستند.باید زباله ها را در خانه نگه نداریم
  • مناطق باز مانند زیر درها، طاقچه ها، کفپوش ها درهایی هستند که موش ها برای ورود به خانه شما از آنها استفاده می کنند. پر کردن یا پوشاندن چنین دهانه هایی با موادی مانند گچ، سیمان، سیلیکون، فلز، دست شما را در جنگ موش تقویت می کند.

موش چه بیماری را منتقل می کند؟

موش ها آفات مهمی هستند که می توانند ناقل بیماری های همه گیر مانند هانتاویروس، تیفوس و طاعون باشند. موش ها میکروب را با ادرار دفع می کنند. با تماس با این ادرار، بیماری اغلب از طریق پوست به انسان منتقل می شود

آیا موش ها به مردم نزدیک می شوند؟

اگرچه موش ها از برخورد و تعامل با افراد اجتناب می کنند، اما زمانی که در محیط اطراف غذا پیدا نمی کنند و گرسنه هستند می توانند به افراد حمله کنند.

چگونه میتوان فهمید موش ها از خانه رفته اند؟

موش‌ها معمولاً هنگام کاوش در قلمرو خود، ردپایی بر روی سطوح بر جای می‌گذارند. الگوی متمایز پای چهار انگشتی و پای عقبی پنج انگشتی نشانه واضحی از عبور موش است. اسپری کردن همیشه بهترین ایده و بهترین راه برای مقابله با مشکل موش شماست.

چه چیزی موش را دفع می کند؟

موش ها به لطف گلوله های خفن از خانه دور می شوند. قرار دادن گلوله در چند قسمت از خانه بسیار موثر خواهد بود. هنگامی که پیاز در خانه ای که موش وجود دارد قرار می گیرد، موش ها از بو ناراحت می شوند و از آن منطقه دور می شوند و یا میتوانید از طعمه های موش فستر بلاکس یا کاپوت استفاده کنید

موش ها در چه فصلی تخم ریزی می کنند؟

نگویید در زمستان در خانه من چنین اتفاقی نمی افتد، زیرا موش ها دنبال فصل برای تولید مثل نمی گردند، در تمام فصول زندگی می کنند و تولید مثل می کنند، چه تابستان و چه زمستان. آنها در هر محیطی که غذا به عنوان زیستگاه در دسترس است یافت می شوند. آنها در محیط خانه، در لوله های فاضلاب، در اتاق زیر شیروانی، در زیرزمین، در جنگل، در مزارع، در همه جا یافت می شوند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *