اخبار و مقالات

رتیل ها را بیشتر بشناسیم

رتیل ها را بهتر بشناسیم

مقدمه:

 

 

رتیل

رتیل ها گروهی از عنکبوت های بزرگ و غالباً مویی از خانواده عنکبوتیان را تشکیل می دهند  (از نظر فنی ، عنکبوت ها دارای موهای زائد هستند ، نه موهای واقعی. در حال حاضر ، حدود 1000 گونه شناسایی شده است. اصطلاح رتیل معمولاً برای توصیف اعضای خانواده Theraphosidae استفاده می شود ، اگرچه بسیاری دیگر از اعضای همان infraorder (Mygalomorphae) معمولاً به عنوان “رتیل” یا “رتیل کاذب” شناخته می شوند. برخی از گونه های رایج در تجارت حیوانات خانگی عجیب و غریب محبوب شده اند. بسیاری از گونه های دنیای جدید که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند دارای موهای کهیر هستند که می تواند باعث تحریک پوست شود و در موارد شدید باعث آسیب به چشم می شودمانند همه بندپایان ، رتیل یک مهره بی مهره است که برای حمایت عضلانی به اسکلت خارجی متکی است. مانند سایر آراچیندا ، بدن رتیل شامل دو قسمت اصلی ، پروزوم (یا سفالوتوراکس) و اوپیستوزوم (یا شکم) است. پروزوم و اوپیستوزوما توسط پایه ، یا سامیت قبل از تناسلی به هم متصل می شوند. این قطعه اتصال کمر مانند در واقع بخشی از پروزوم است و دامنه حرکتی وسیع نسبت به پروزوم را به اوپیستوزوم می دهداندازه های رتیل می توانند از اندازه گلوله های BB تا اندازه یک بشقاب شام وقتی پاها کاملاً کشیده می شوند ، متغیر باشند. طول بدن رتیل ها بسته به نوع ، از 0.180 تا 4.33071 در (5 تا 110 میلی متر) ،  با دهانه پا 8-30 سانتی متر (3-12 اینچ) متغیر است. [نیاز به منبع] دهانه پا با اندازه گیری از نوک پای عقب تا نوک پای جلو در طرف مقابل تعیین می شود. وزن برخی از بزرگترین گونه های رتیل ممکن است بیش از 85 گرم (3 اونس) باشد. گزارش شده است كه بزرگتر از همه ، گلیات بیرداتر (Theraphosa blondi) از ونزوئلا و برزیل به وزن 170 گرم (6.0 اونس) و دهانه پا تا 30 سانتی متر (12 اینچ) رسیده است طولانی تر و زنان از نظر دورتر بیشتر هستند. اندازه نیش این رتیل به حداکثر 3.8 سانتی متر (1.5 اینچ) می رسدآپوفیز Theraphosa (جولیات پا صورتی) 187 سال پس از آبخوری گلیات توصیف شد ، بنابراین ویژگی های آن به خوبی تایید نشده است. به طور کلی تصور می شود T. blondi سنگین ترین رتیل است و T. apophysis بیشترین بازه پا را دارد. دو گونه دیگر ، Lasiodora parahybana (شیرخوار ماهی قزل آلا برزیلی) وبیشتر گونه های رتیل های آمریکای شمالی قهوه ای هستند. در جاهای دیگر ، گونه هایی یافت شده است که به رنگهای مختلف آبی کبالت (Cyriopagopus lividus) ، سیاه و سفید با نوارهای سفید (Aphonopelma ظاهری) ، علائم زرد پا (Eupalaestrus campestratus) ، پاهای آبی فلزی با شکم پرتقالی پر جنب و جوش و پروزوم سبز (Chromatopelma cyaneopubescens) را نشان می دهد. زیستگاه های طبیعی آنها شامل ساوانا ، چمنزارها مانند پامپاها ، جنگل های بارانی ، صحرا ، مناطق باتلاقی ، کوه ها و جنگل ابر است. آنها به طور کلی در انواع زمینی طبقه بندی می شوند. آنها حفره هایی هستند که در زمین زندگی می کنند.

عنکبوتی که نام اصلی آن “رتیل” بود ، Lycosa tarantul بود ، یک نوع عنکبوت گرگ بومی اروپای مدیترانه ای این نام از شهر Taranto در جنوب ایتالیا گرفته شده است اصطلاح “رتیل” متعاقباً تقریباً در مورد هر گونه بزرگ و ناآشنای عنکبوت زمینی ، به ویژه در Mygalomorphae و به ویژه Theraphosidae در دنیای جدید استفاده شد. در مقایسه با رتیل ها ، عنکبوت های گرگ به خصوص بزرگ و یا “مودار” نیستند ، و بنابراین به طور خاص در میان انگلیسی زبانان ، در نهایت استفاده به نفع Theraphosidae تغییر یافت ، حتی اگر آنها اصلاً با عنکبوت های گرگ ارتباط نزدیک نداشته باشند ، اما در یک فراروان دیگر قرار دارند. .

نام “رتیل” همچنین به اشتباه در مورد سایر عنکبوتهای تنومند ، از جمله عنکبوتهای توری یا رتیل های غیر معمولی ، تارهای قیف (Dipluridae و Hexathelidae) و “رتیل های کوتوله” استفاده می شود. این عنکبوت ها به رتیل ها (همه میگالومورف ها) مربوط هستند ، اما در خانواده های مختلف طبقه بندی می شوند

رتیل

 

 

سم رتیل کش OPVASK

 

سم رتیل کش OPVASK

 

سم رتیل کش MONOCAN

 

 

سم رتیل کش MONOCAN

 

سم رتیل کش AGENDA

https://digipoison.com/poison/%d8%b3%d9%85-%d8%b1%d8%aa%db%8c%d9%84-%da%a9%d8%b4-agenda/

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *