اخبار و مقالات

بهترین سم برای کشتن کک

روش سمپاشی و از بین بردن کک

کک چیست

کک چیست

کک چیست؟

حشرات کوچک و بدون بال هستند که از خون بدن میزبان تغذیه می کنند. آنها اغلب به یک نقطه چسبیده و از بدن یک موجود به موجود دیگر می پرند. گزش آنها خارش شدید ایجاد کرده و به التهاب پوست، ریزش مو و حتی انتقال بیماری در حیوانات منجر می شود. کک ها عاشق گرما هستند و به همین دلیل تنها در تابستان دیده می شوند، اما وجود سیستم های گرمایشی باعث شده در فصل زمستان هم دیده شوند

کک‌ها حشراتی از راسته‌ی سیفوناپترا (لوله بالان) محسوب می‌شوند که بدون بال، خونخوار و بسیار کوچک (حدود 3 میلی‌متر) هستند. این حشرات قهوه‌ای رنگ باوجود نداشتن بال، حرکت‌های جهشی دارند و حدود 200 برابر طول بدن خود پرش می‌کنند.

زندگی کک

زندگی کک

سه تا از بهترین سم های کک کش 

سم کک کش کلین آپ

سم کک کش فلاز تیک مانگ

سم  کشنده کک پیرانا

کارشناس فروش و مشاور شرکت

09100444986

09107822258

جای نیش کک چگونه است ؟

اگر شخص توسط یک کک گزیده شود احساس خارش خواهد کرد. که اکثرا در روستا ها و در طویله و آغل هستند .

چرا باید به سرعت با کک ها مبارزه کرد؟ 

کک ها از حشرات آزاردهنده کمی فراتر بوده و در طی تاریخ در انتقال طاعون موثر بودند. گرچه این بیماری ریشه کن شد اما کک ها می توانند انتقال دهنده بیماری های دیگر در حیوان خانگی تان بوده و روی بدنش زخم های قرمز ناخوشایند ایجاد کنند.

در صورتی که شیوع کک در خانه درمان نشود، احتمال عفونت کرم های نواری در حیوان تان افزایش می یابد، زیرا حین پاک کردن بدن خود از کک های آلوده به این کرم ها تغذیه می کنند. برس کشیدن موی حیوان با شانه مخصوص از بین بردن کک می تواند موثر باشد.

کک ها

کک ها

روش پیشگیری از گزش کک در طبیعت

بهتر است که همیشه پیشگیری‌های لازم انجام شود. بهتر است بعد از هر سفر طبیعت‌گردی برای چند روز لباس‌ها و وسایل را در فضای باز قرار دهید و در سفر به مناطق مشکوک از اسپری‌های ضدعفونی کننده در بازار استفاده کنید. هنگام حرکت در این مکان‌ها پاچه‌ی شلوار خود را داخل جوراب‌هایتان بگذارید.

چطور تشخیص دهیم در جایی کک وجود دارد؟

کک‌ھا نزدیک محل استراحت و خواب میزبان در گرد و غبار، شکاف‌ھای موجود در دیوار و کف ساختمان، فرش، حفرات ایجاد شده توسط حیوانات، آشیانه پرندگان، محل نگھداری حیوانات، کودھای دامی و زباله‌ھا زندگی و تخم ریزی می‌کنند. کک ھا در شرایط سخت قادرند تا یک سال گرسنگی را تحمل کرده و زنده بمانند. کک ھا از نور گریزان بوده و عمدتا در میان موھا، پر حیوانات یا در تختخواب و لباس افراد دیده می‌شوند.

راه های مبارزه با کک

راه های مبارزه با کک

راه های مبارزه با کک

  1. به‌محض احساس حرکت کک روی بدن، بدن‌تان را خیس کرده و موجود را بگیرید.
  2. برای از بین بردن کک‌ها، تخم‌ها، حتما سمپاشی کنید .
  3. شب از پتوهای پرزدار استفاده نکنید.
  4. لباس‌ها را در آب جوش انداخته و در فضای باز خشک ‌کنید.
  5. اگر شما متوجه گزش کک شدید، محل زخم را با آب و صابون بشویید.
  6. سم‌پاشی: در آلودگی‌های شدید جهت ریشه‌کنی مؤثر کک‌ها می‌بایست فضاهای خانه را مخصوصاً در محل کنج‌ها سم‌پاشی کنید.
  7. گاهی نیز ممکن است کک، از طریق حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به خانه شما منتقل شوند. در این شرایط، استفاده از اسپری‌های ضد کک ضروری است.

مقابله با کک

مبارزه کلی با کک

بهترین روش مبارزه با کک سمپاشی با سم کک می باشد که به صورت ترکیب سم و آب همه جای خانه و یا محل مورد نظر سمپاشی شود و تا 24ساعت دور از محل باشید .

در اثر گزش کک آیا بیماری خاصی برای شخص به وجود می آید؟

از آن‌جایی که این موجودات عاشق خون هستند، با نیش زدن و مکیدن خون دام ها و سایر موجودات از جمله انسان انواع ویروس ها، انگل‌ها و باکتری‌ها را وارد بدن خود می‌کنند. بعد انسان یا حیوان دیگری را نیش می‌زنند و به این ترتیب بیماری‌ها را انتقال می‌دهند.

به طور کلی یکی از مواردی که در سفرهای طبیعتگردی باید به آن توجه کتید، گزش حشرات است، مطلب مواظب گزش حشرات در سفر باشید راهنمای شما برای حل این مشکل است.

کک ها چگونه به خانه وارد می‌شوند؟

حشره کک همچون سوسک ریز به راحتی از حیوان یا انسان آلوده به کک، می‌توانند به خانه منتقل شوند. پس باید دقت کرد افرادی که به خانه وارد می‌شوند، در صورت حضور قبلی در محیطی که احتمال وجود کک در آنجا منفی نیست، هنگام ورود به منزل، از پاک بودن لباس‌های خود مطمئن باشند؛ تا در صورت آلودگی به حشره کک، خانه را تبدیل به لانه کک نکنند. همچنین درصورتی که فردی با حیوان خانگی خود وارد منزل شما می‌شود، از او بخواهید اطمینان خاطر شما را از آلوده نبودن حیوان خانگی‌اش به کک، فراهم سازد.

چگونه کک را از بین ببریم؟

  1. ابتدا خانه خود را حتی الامکان تخلیه کنید.
  2. تمام خانه را جاروبرقی کنید.
  3. از اسپری ضد کک استفاده کنید و خانه را کاملا سمپاشی کنید.
  4. وسایل منزل را تا آنجا که ممکن است با آب داغ بشویید تا کک ها از بین بروند.
  5. خودرو و تمام جاهایی که از قبل به آن رفت و آمد داشته‌اید را حتما سمپاشی کنید. وجود حشره کک در اتوموبیل باعث بازگشت کک به منزل می‌شود.
  6. کمدهای خانه را تخلیه کرده و همه لباس‌ها را به خوبی بشویید و داخل کمد نیز سمپاشی انجام دهید. لباس‌ها را به خشک‌شویی تحویل ندهید زیرا امکان آلوده شدن دیگر افراد به کک را افزایش می‌دهید.
  7. اگر حیوان خانگی دارید آن را به حمام ببرید و برای حیوان و همه وسایل آن اسپری ضد کک تهیه و استفاده کنید.

پیشگیری و پاکسازی کک

سایر روش‌های از بین بردن کک در منزل بدون نیاز به سمپاشی کک

  1. می توانید از یک پارچه سفید برای از بین بردن کک در منزل استفاده کنید. با توجه به رنگ تیره کک، پارچه با ابعاد تقریبی یک متر در یک متر را پهن کنید. طی پرش‌هایی که کک دارد، به راحتی می‌توانید کک‌ ها را دستگیر کنید.با این کار، قبل از ورود کک به بدن، به آسانی می‌توانید آن‌ها را پیدا و از بین ببرید.
  2. برای از بین بردن کک، درون یک سینی بزرگ(مجمعه) آب بریزید. در اولین پرش کک داخل آب می‌افتد. حشره کک در داخل آب و مناطق خیس بسیار آسیب پذیر است. البته انتخاب این که از چه طریقی و چگونه کک را از بین ببریم، بستگی به عمق و میزان مشکل ما دارد.
  3. سمپاشی کک
  4. سم‌پاشی یکی از عمده‌ترین و موثرترین راه‌های از بین بردن کک می‌باشد . بعد از سمپاشی حتما باید هواگیری مجدد برای محیط انجام شود، پس از سمپاشی کک، درب و پنجره‌ها را باز کرده تا هوای محیط تهویه شود.  توجه داشته باشید تا زمانی که سم خشک نشده قابلیت ایجاد مسمومیت را دارا خواهد بود. پس دقت کنید مشک وجود حشره کک، تبدیل به مشکل بزرگتری مثل مسمویت نشود. از بین بردن کک با سمپاشی، نیازمند دقت و رعایت نکات ایمنی است.
  5. سمپاشی برای از بین بردن کک، باید در مورد گوشه گوشه خانه و همه وسایل منزل به دقت اجرا شود. باقی ماند چند عدد کک ناقابل، کافی است تا منزل شما مجددا به تسخیر این حشرات موذی درآید. پس در فرایند سمپاشی، دقت کافی را به خرج دهید و در صورت لزوم از متخصص این کار برای از بین بردن حشره کک کمک بگیرید.

اقداماتی که پس از سمپاشی باید صورت گیرد

1- توجه داشته باشید که ،تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید.

2- در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی،از مصرف آن خودداری کنید.

3- پس از سمپاشی و بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا،در و پنجره ها را باز بگذارید.

4- باید به این نکته توجه داشت که سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند.

5- خانمهای باردار،کودکان ،افرادی که دچار بیماری قلبی، کلیوی، حساسیت های پوستی و… هستند؛ برای حضور در محل سمپاشی شده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند

6- کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط، بهبود شرایط و ساختمان و سایر اقدامات، صورت می گیرد.

در این مقاله چند نوع سم کک خارجی معرفی میکنیم که بسیار عالی در از بین بردن کک ها می باشد و به روش اصولی سمپاشی می توان تمام حشرات را ریشه کن کردو حتی تخم آنها را نابودکرد

خرید سم کک کش_سم کشنده کک_سم برای کک_سم کک کش_بهترین سم کک کش

 

 

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *